|
Dziennik Polski |
Pokonajmy korki w Krakowie szybką koleją miejską! |
|
Gdyby policzyć 2 godziny czasu dziennie na dojazdy do pracy dla tylko 200 tys. osób, udałoby się zgromadzić 400 mln zł miesięcznie. Tyle płacą Krakowianie i Małopolanie za złą infrastrukturę - w skali rocznej daje to kwotę kilku miliardów, a w skali kilku lat uzbieralibyśmy na dwie linie metra mówi Kazimierz Barczyk dla Dziennika Polskiego. czytaj całość >>
|
|
Dziennik Polski |
Szybka kolej i metro zamiast korków |
|
- Czasem szybciej można dojechać autostradą z Krakowa do Katowic, niż przejechać przez Kraków. Liczy się czas dojazdu, a nie odległość - mówił Kazimierz Barczyk, przewodniczący Stowarzyszenia Gmin i Powiatów Małopolski, które zorganizowało konferencję "Jak pokonać korki w Krakowie". czytaj całość >>
|
|
Gazeta Wyborcza |
Jak wygrać z korkami w Krakowie? |
|
Zakorkowane ulice i wydłużający się w nieskończoność przejazd z jednej części Krakowa do drugiej. To chleb powszedni krakowskiego kierowcy. By odkorkować miasto, należy wybudować kolej aglomeracyjną, węzeł halicki i metro, a także dokończyć obwodnicę... To wnioski z wczorajszej konferencji zatytułowanej "Jak pokonać korki w Krakowie", zorganizowanej przez Stowarzyszenie Gmin i Powiatów Małopolski. Pojawili się na niej samorządowcy i szefowie przedsiębiorstw zainteresowanych udrożnieniem ruchu na krakowskich ulicach. - Zdecydowaliśmy się na pseudomilitarną nazwę naszej konferencji, by podkreślić powagę sytuacji i naszą determinację w walce z utrudnieniami na drogach naszego miasta - tłumaczy Kazimierz Barczyk, przewodniczący SGiPM. czytaj całość >>
|
|
Dziennik Polski |
Szybka kolej na trasie Wieliczka - Balice |
|
Od 2013 r. mieszkańcy Krakowa i okolic oraz turyści mają mieć możliwość podróżowania pierwszą linią Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej na trasie Wieliczka - Balice. czytaj całość >>
|
|
Dziennik Polski |
Tracimy pieniądze stojąc w korkach |
|
- Ile pieniędzy tracimy w korkach? - Czy dojeżdżając do Krakowa, nie lepiej przesiąść się z samochodu do pojazdów komunikacji zbiorowej? Odpowiedzi na te pytania poszukamy, podróżując do centrum naszego miasta najważniejszymi trasami dojazdowymi. czytaj całość >>
|
|
Polska Gazeta Krakowska |
Czy podwodne parkingi pomogą kierowcom? |
|
Jest nowy pomysł na rozwiązanie problemu z parkowaniem w mieście. Biskup Tadeusz Pieronek proponuje budowę wielkich parkingów pod Wisłą. Przyklasnęli mu kierowcy, który muszą stawać na głowie, by znaleźć wolne miejsce na postawienie samochodu, spodobał się także niektórym samorządowcom. Jak można wykorzystać tereny pod nurtem Wisły? - Postawmy tam wielkie parkingi, z których dostęp do centrum byłby łatwy i szybki - podpowiada bp Tadeusz Pieronek. Jego zdaniem ratunkiem dla miasta byłoby rownież przeprowadzenie pod wodą dróg przelotowych. - Kraków leży przy rzece, która zajmuje bardzo dużą przestrzeń - zauważa. czytaj całość >>
|
|
|
|